ریلانس بالاتر از اکسون موبیل

سهام شرکت هندی ریلانس امسال با 46 درصد افزایش همراه بود

صنایع ریلانس هند در رتبه بندی شرکت های انرژی از اکسون موبیل ایالات متحده پیش افتاد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، صنایع انرژی ریلانس  توانست در رتبه بندی بزرگترین شرکت های انرژی دنیا بعد از آرامکوی عربستان سعودی قرار بگیرد و اکسون موبیل ایالات متحده را پشت سر بگذارد.

شرکت ریلانس که در مالکیت ثروتمندترین مرد آسیاست و بزرگ ترین مجتمع پالایشگاهی جهان را مدیریت می کند روز جمعه در بازار بورس بمبئی با افزایش 4.3 درصدی سهامش روبه رو بود و توانست با ارزش 189 میلیارد دلار، از نظر دارایی از اکسون موبیل پیش افتد. اکسون موبیل یک میلیارد دلار از دارایی های خود را از دست داد.

آرامکوی عربستان سعودی هم با ارزش بازار (market capitalization) 1.75 تریلیون دلار بزرگ ترین شرکت دنیاست.

سهام شرکت هندی ریلانس امسال با 46 درصد افزایش همراه بود در حالی که ارزش سهام اکسون موبیل 39 درصد کاهش نشان می دهد. دلیل این کاهش ارزش سهام اکسون موبیل کاهش تقاضای پالایشگاه ها برای سوخت است.

در حالی که تجارت انرژی حدود 80 درصد از درآمد ریلانس را از آن خود کرده است، موکش آمبانی، رییس این شرکت برنامه ریزی کرده است که بخش دیجیتالی و خرده فروشی شرکت را توسعه داده بتواند 20 میلیارد دلار دیگر برای شرکت جیو پلتفرم، زیر مجموعه ریلانس، جذب کند. به این ترتیب ثروت آمبانی امسال 22.3 میلیارد دلار دیگر نیز افزایش خواهد یافت و در رتبه بندی شاخص میلیاردرهای بلومبرگ به رتبه پننجم خواهد رسید.

آمبانی اخیرا از شرکت های دیجیتال از گوگل گرفته تا فیس بوک برای پلتفرم دیجیتال خود دعوت برای همکاری دعوت کرده است. این بازرگان 63 ساله توسعه بخش دیجیتال و خرده فروشی را محور تویعه آینده شرکت اعلام کرده است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن