رییس جمهور چین از تعهدات بیشتر برای کاهش انتشارات خبر داد

اعلام برنامه 1200 گیگاوات ظرفیت برق بادی و خورشیدی تا سال 2030 برای چین

رییس جمهور چین، ژی ژیانگ پینگ، متعهد شده است تا برای کاهش انتشارات کربن تا سال 2030 تعهدات بیشتری بپذیرد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، رییس جمهور چین اعلام کرده است که تا سال 2030 نرخ کاهش انتشارات کربن این کشور را نسبت به فعالیت های اقتصادی در چین بیشتر خواهد کرد. و اهداف جدیدی هم برای توسعه تجدیدپذیرها و جنگل ها تعیین می کند.

بر اساس اعلام چین، در انتهای دهه جاری میلادی چین به پیک انتشارات خود خواهد رسید.

ژی ژیانگ پینگ از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس مجازی تغییرات اقلیم گفت «من با افتخار اعلام می کنم که ما برای سال 2030 تعهدات بیشتری در نظر گرفته ایم».

او تاکید کرد «چین همیشه در عمل به تعهدات خود جایگاه بالایی دارد».

چین بزرگ ترین تولید کننده گازهای گلخانه ای دنیاست و قرار است تا سال 2030 انتشارات دی اکسید کربن در واحد محصولات تولیدی یا همان شدت کربن را نسبت به سال 2005 تا 65 درصد کاهش دهد.

در سال 2015 هم چین متعهد شده بود تا سال 2030 انتشارات کربن خود را بین 60 تا 65 درصد کاهش دهد.

نمایی از یک نیروگاه برق در چین

رییس جمهور چین قول داد که ظرفیت برق بادی و خورشیدی نصب شده در این کشور را تا سال 2030 به 1200 گیگاوات برساند و سهم سوخت های فسیلی را از مصرف انرژی اولیه چین در همان بازه زمانی به 25 درصد کاهش دهد، پیش از این قرار بود چین این رقم را به 20 درصد کاهش دهد.

در سال 2019 چین توانست ظرفیت نصب شده تجمعی انرژی خورشیدی و بادی این کشور را به 414 گیگاوات برساند. تا پایان این سال هم قرار است 240 گیگاوات دیگر بر ظرفیت انرژی خورشیدی نصب شده این کشور اضافه شود.

با این حال فعالین محیط زیست می گویند چین ظرفیت اقدامات بیشتر را دارد و می تواند تا سال 2030 شدت کربن خود را حتی 70 تا 75 درصد کاهش دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن