زمستان سرد قیمت تانکرهای ال ان جی را به رکورد جدید رساند

کاهش دمای هوا و کمبود پیش بینی نشده تانکرهای ال ان جی، قیمت اجاره ناوگان این شناورها را به شدت افزایش داد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، ماه گذشته قیمت نقدی ناوگان ال ان جی سه برابر شد و شرکت بریتیش پترولیوم برای حمل یک محموله ال ان جی از ایالات متحده برای یک روز مجبور به پرداخت 350 هزار دلار شد.

بر اساس اعلام خدمات تحقیقات کلارکسون (Clarkson Research Services) پیش از این یکبار در سال 2019 هزینه اجاره روزانه سوپرتانکرها به 308 هزار دلار رسیده بود.

از سویی فاکتور گاوی هم بازار حمل و نقل ال ان جی را تحت شعاع قرار داده است: در زمستان سرد تقاضای ال ان جی آسیا بالا رفته است، صادرات ایالات متحده بیشتر شده، و از همه مهمتر، عبور از کانال پاناما دچار اختلال شده است.

تانکرهای ال ان جی بر مجبور هستند برای رسیدن به آسیا در صف های طولانی مدت بیاستند و در نتیجه زمان حمل و نقل بیشتر شده و تانکرهای در دسترس در اقیانوس اطلس با محدودیت شدید همراه شده اند.

بر اساس اعلام اسپارک کمودیتیز (Spark Commodities)، ارزیاب واسطه حمل ال ان جی، روز جمعه قیمت نقدی اجاره تانکر ال ان جی در حوزه اقیانوس اطلس به رکورد 322 هزار و 500 دلار رسید. در ماه ژوئن این رقم فقط 99 هزار دلار بود.

در منطقه پاسفیک هم هزینه اجاره تانکر ال ان جی روزانه به 221 هزار 750 دلار رسیده است.

بر اساس اعلام گلوبال پلاتس اس اند پی (S&P Global Platts)، در بازار ال ان جی ژاپن – کره (Japan-Korea Marker)، که شاخص منطقه‌ای است، قیمت ال ان جی با افزایش 32 درصدی به 28.221 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیایی رسیده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن