زنجیره ارزش پتروشیمی تکمیل می شود

ساخت 29 طرح در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: 29 طرح توسعه ای در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام فروشی در حال ساخت است.

سید امید شهیدی نیا اظهارکرد: 4 طرح بالا دستی و میانی و 25 طرح پایین دستی در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تولید محصولات نهایی در منطقه ماهشهر در حال ساخت است و با تولیدی شدن این واحد ها گام بزرگی برای کاهش خام فروشی و تحقق اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، وی با بیان این که استمرار روند توسعه در سطح منطقه به عنوان یک راهبرد همواره مورد توجه قرار دارد گفت: توسعه صنایع تکمیلی می تواند سبد تولید محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را متنوع کند.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده ای به وسعت ۲۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در شهرستان ماهشهر، بخش بندرامام خمینی (ره) قرار گرفته شده است.

این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی مناطق ویژه، به منظور توسعه صنعت و تجارت به ویژه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن – تأمین منافع اقتصادی، اجتماعی و ملی، جذب تکنولوژی های جدید و افزایش اشتغال ایجاد گردیده است.

از نظر موقعیت جغرافیایی، منطقه بندر امام از طریق خور موسی به آبهای آزاد بین المللی و از طریق راه های دسترسی به راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد. این منطقه به عنوان بخشی از استان خوزستان، همانند یک پایگاه استراتژیک و تاثیرگذار در مناطق نفت و گازخیز ایران عمل کرده است. دستیابی به منابع نفت و گاز مواد اولیه و خوراک واحدهای صنعتی را بیش از پیش  تسهیل می نماید.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن