زنگنه هم در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت

شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفتکش ایران نیز تحریم‌ شدند

کمتر از 3 هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده اما این کشور هنوز دست از افزایش فشار بر اقتصاد ایران برنمی‌دارد و هر روز به دنبال افراد و شرکت‌های جدید برای افزودن به لیست تحریم‌های خود است.

امروز دولت آمریکا در جدیدترین اقدام خود برای افزایش فشار بر تهران، تحریم‌های جدیدی علیه بخش‌های اساسی صنعت نفت، وزارت نفت و شخص وزیر نفت ایران اعمال کرد.

به گزارش رویترز، ساعتی پیش وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم بازیگران اصلی بخش نفت ایران به دلیل حمایت از سپاه قدس (بخش برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) که در لیست سیاه ایالات متحده قرار دارد، در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در تشریح دلایل این تحریم‌ها طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «رژیم در ایران از صنعت نفت خود برای تأمین بودجه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.»

در جدیدترین لیست تحریم‌های آمریکا علیه ایران، علاوه بر بیژن زنگنه، نام شرکت ملی نفت ایران (NIOC) و شرکت ملی نفتکش ایران نیز به چشم می‌خورد.

براساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، محمود معدنی‌پور و شرکت مبین اینترنشنال مستقر در امارات متحده عربی نیز به دلیل فروش محصولات نفتی شرکت ملی نفت ایران به شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA)  در لیست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

این وزارتخانه همچنین شرکت‌های مدنی‌پور، هولدینگ مبین (Mobin Holding Limited) و بازرگانی سوخت عمان (Oman Fuel Trading Ltd) مستقر در انگلستان را نیز در لیست سیاه خود قرار داده است.

براساس گزارش رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا مدعی شده که مبین اینترنشنال و شرکت بازرگانی سوخت عمان مالکان محموله‌های چندین تانکر توقیف شده توسط مقامات ایالات متحده در ماه آگوست بودند. مقصد این نفتکش‌ها ونزوئلا بوده كه صنعت نفت آن کشور نیز تحت تحریم های آمریكا قرار دارد. شركت ها در شکایت‌هایی جداگانه اعلام کرده‌اند که مقصد نفتکش‌هایشان ونزوئلا نبوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن