زیان 5.1 میلیارد دلاری شرکت نفت مالزی ثبت شد

شرکت نفت و گاز دولتی مالزی (پتروناس) در سه‌ماه دوم سال جاری میلادی متحمل زیان هنگفتی شد.

 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، شرکت نفت و گاز دولتی مالزی (پتروناس) در سه‌ماه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی به‌دلیل کاهش درآمد و کاهش ارزش خالص دارایی‌ها با زیان هنگفتی روبه‌رو شد.

 

پتروناس در بیانیه‌ای اعلام کرد که زیان خالص این گروه در مقایسه با سود پس از کسر مالیات ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون رینگیتی پارسال، ۲۱ میلیارد رینگیت (حدود ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا) بوده است.

 

درآمد این شرکت در سه‌ماه دوم نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد کاهش یافت و به ۳۴ میلیارد رینگیت رسید. این امر به دلیل کاهش میانگین قیمت تمام شده محصولات و فروش کمتر فرآورده‌های نفتی، گاز فرآوری شده و گاز طبیعی مایع شده  است.

 

این گروه مالزیایی در نیمه نخست امسال نیز زیان خالصی معادل ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رینگیت داشت و درآمد آن نسبت به پارسال با ۲۳ درصد کاهش به ۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون رینگیت رسید.

 

پتروناس همچنین انتظار دارد عملکردش در سال ۲۰۲۰ به شدت تحت تأثیر قیمت پایین نفت و کاهش تقاضا قرار گیرد.

 

شرکت دولتی نفت و گاز مالزی اعلام کرد: این صنعت در فضای چالش برانگیز و بی‌سابقه بازار که ناشی از تخریب شدید تقاضا که درپی همه‌گیری ویروس کرونا و عرضه مازاد بازار جهانی نفت ایجاد شده است، به کار خود ادامه می‌دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن