زیمنس به دنبال کربن زدایی از بخش پتروشیمی است

شرکت انرژی زیمنس به همراه شرکت مهندسی لینده قرار است در زمینه کربن زدایی از بخش پتروشیمی با هم همکاری کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از ورلد اویل، صنایع پایین دستی نفت و گاز زیر فشار هستند بلکه میزان بهره وری خود را بالا ببرند، گازهای گلخانه ای تولیدی خود را کاهش دهند، به طور کامل با قوانین زیست محیطی هماهنگ شوند و ثابت کنند که می‌توانند به عنوان بخشی از آینده پایدار باشند.

از سویی برای این صنایع کاهش هزینه ها نیز هدفی بزرگ است.

از این رو دو شرکت بزرگ فناوری و انرژی، زیمنس انرژی و شرکت لینده بر آنند تا همکاری های استراتژیک خود در این زمینه را توسعه دهند.

توافقی بین این دو برای کربن زدایی از بخش شیمیایی در جریان است. این دو پوتفولیوی همکاریهای خود را در زمینه تحقیق، توسعه و بهینه سازی تکنولوژی ها و تجهیزات گسترش می‌دهند تا پایداری تاسیسات تاسیسات پتروشیمی را افزایش دهند.

بر همین اساس این دو شرکت با همکاری هم مطالعات خود را در این زمینه توسعه خواهند داد که چطور می توان با استفاده از تکنولوژی زیمنس و لینده کربن زدایی از واحدهای پتروشیمی را از طریق کاهش انتشارات و افزایش بهره وری انرژی بهبود داد.

در این تحقیقات به عنوان مثال قرار است راه های کاهش مصرف برق و بخار بررسی شوند.

در این پروژه استفاده از محصولات زیمنس انرژی مثل توربین های گازی، توربین های بخار، کمپرسورها و ژنراتورها به همراه تکنولوژی کراکر بخار لینده و محصولات مربوط به فرایندهای اولیفین، خالص سازی و جداسازی لینده مد نظر است.

البته دو شرکت به دنبال استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و ذخیره انرژی در واحدهای پتروشیمی هم هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن