ساخت بخش باقیمانده پروژه نورد استریم دو برای بار چندم از سر گرفته شد

ساخت بخش باقیمانده پروژه 55 میلیارد متر مکعبی گاز نورد استریم 2 گازپروم روسیه دوباره از سر گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» از آرگوس مدیا، توسعه دهنده این پروژه می گوید شناور لوله گذاری آکادمیک چریسکی کار لوله گذاری در بستر دریا را آغاز کرده است.

دولت دانمارک به آرگوس مدیا گفته است که کار بر روی بخش باقی مانده این پروژه در آبهای دانمارک این ماه آغاز شده است.

مقامات دانمارک می گویند که لوله گذاری در بستر دریا در آبهای این کشور تا جزیره بورهولم در نزدیکی مرزهای آلمان تا ماه سپتامبر تمام خواهد شد.

در این مرحله از پروژه دو شناور لوله گذار روسی با نام های فورچونا و آکادامیک چریسکی و دو شناور ساخت و تامین تجهیزات در حال کار هستند.

در آبهای دانمارک فقط 110 کیلومتر از این خط لوله باقی مانده است تا تکمیل شود و 28 کیلومتر هم در آبهای آلمان ادامه خواهد یافت.

پیش از این توسعه دهنده نورداستریم 2 اعلام کرده بود که 16.5 کیلومتر از یک خط و 13.9 کیلومتر از یک خط دیگر از این پروژه در آبهای آلمان اجرا خواهد شد.

ردیاب های شناورها تخمین می زنند که فوچونا حدود 12 کیلومتر از این خط لوله را در 30 روز گذشته کار کرده است.

تحریم های ایالات متحده و خروج شرکت های بزرگ از این پروژه بارها باعث عقب افتادن کار لوله گذاری و تکمیل این پروژه شده است.

ایالات متحده مدعی است که انتقال گاز از روسیه به اتحادیه اروپا باعث خواهد شد کشورهای این اتحادیه از نظر انرژی به روسیه متکی باشند. از سویی آمریکا قصد دارد با کنار زدن روسیه بازاری برای محموله های ال ان جی خود در اروپا بیابد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن