ساخت قایق هیبریدی در کاستاریکا برای کاهش ردپای کربن کشتیرانی

200 کارگر از 27 کشور دنیا در حالت ساخت قایق هیبریدی در سواحل کاستاریکا هستند تا درجهت کاهش آلایندگی صنایع کشتی رانی قدمی برداشته باشند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، این قایق هیبریدی قرار است 350 تن کالا را حمل کند و ثابت کند که در قرن بیست و یکم می تواند کاری کرد که حمل و نقل کالاها بدون آلوده کردن محیط زیست امکان پذیر است.

این قایق هیبریدی از یک نوع قایق قدیمی هلندی الهام گرفته است و شرکت سایلکارگو آن را طراحی کرده است و با نام سیبا (Ceibs) نامگذاری کرده است. این قایق در نوع خود اولین قایق هیبریدی دنیا خواهد بود.

این قایق بیشتر با نیروی باد حرکت می کند و برای مواقعی که وزش باد کافی نیست و یا در بنادر از دو موتور برقی استفاده خواهد کرد.

مدیر اجرایی سایلکارگو می گوید: مهمترین چیز در مورد این قایق این است که این وسیله هم از نظر اقتصادی سودآور است و هم از نظر محیط زیستی و اجتماعی پایدار است.

این قایق در پونتا مورالس، که منطقه ای فقیر در 125 کیلومتری سواحل سانخوزه، پایتخت کاستاریکا، است ساخته می شود.

سیبا در سال 2022 در مسیر بین کانادا، اکوادور و هاوایی کار خواد کرد و انتظار می رود در عرض شش سال بتواند سرمایه 4.2 میلیون دلاری پروژه را به سودآوری برساند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن