ساخت نسل جدید توربوکمپرسور با حمایت شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران

ساخت نسل جدید توربوکمپرسور توربین‌های تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مپنا و با مشارکت شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران آغاز شد.

به گزارش «انرژی امروز» رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در بازدید از خطوط تولید شرکت‌های مهندسی و ساخت برق و کنترل، توربین و ژنراتور مپنا، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در ادامه سلسله اقدامات شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعتی کشور به منظور اجرای پروژه تولید برق از گاز خروجی توربین‌ تاسیسات تقویت فشار گاز، مطالعات امکان‌سنجی در یکی از تاسیسات تقویت فشار گاز آغاز شد.

بازدید از مراحل ساخت توربوکمپرسور برای به‌کارگیری در پروژه ذخیره‌سازی گاز میدان شوریجه D که با حمایت‌ شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حال انجام است، بخش دیگری از این برنامه بود که میزان پیشرفت این پروژه مهم مورد رضایت کارفرما قرار گرفت.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی شرکت مپنا در راستای ساخت نسل جدید کمپرسور برای بکارگیری در پروژه ذخیره‌سازی گاز میدان شوریجه D با توجه به تجربیات و سوابق این گروه صنعتی، نشان داد که شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این زمینه، گام درستی برداشته است.

در پروژه ذخیره‌سازی گاز میدان شوریجه D، برای نخستین بار با طراحی ایرانی، کمپرسور با فشار خروجی ۳۳۰ بار مورد استفاده قرار می‌گیرد که این توربوکمپرسور فراتر از نسل جدید کمپرسورهای PSI ۱۳۰۰ است و می‌تواند فشار PSI ۵۰۰۰ را فراهم کند.

بر اساس گزارش شرکت ملی گاز ایران، در این دیدار یک روزه، مدیران شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به بازدید از خطوط تولید شرکت‌های مهندسی و ساخت برق و کنترل، توربین و ژنراتور مپنا پرداختند و ضمن آشنایی با آخرین ابداعات  مهندسان کشور در این حوزه مهم، بر استفاده حداکثری از  تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته داخلی در پروژه‌های صنعت گاز تاکید کردند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن