ساخت نیروگاه مهتاب‌کویر با تکیه بر توان متخصصان داخلی

مجری طرح نیروگاه‌های گازی شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه نیروگاه مهتاب‌کویر(زرند کرمان) با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شده است، گفت: تمامی تجهیزات این نیروگاه با تکیه بر توان متخصصان داخلی ساخته شده که همین امر بالغ بر 25 درصد صرفه‌جویی ارزی در پی داشته است.

به گزارش «انرژی امروز» محمود صادقی در جریان بازدید از نیروگاه مهتاب کویر با اشاره به سنکرون دومین واحد گازی 162 مگاواتی این نیروگاه، افزود: با بهره‌برداری از هر دو واحد گازی این مجموعه حدود 324 مگاوات به توان شبکه سراسری برق کشور افزوده شد.

وی با اشاره به نقش استراتژیک این مجموعه در منطقه، افزود: این نیروگاه نقش بسزایی در پایداری شبکه برق جنوب‌شرق کشور (استان‌های هرمزگان و سیستان‌و‌بلوچستان) و تامین برق شهرستان صنعتی زرند ایفا می‌کند.

صادقی با تاکید بر اینکه این نیروگاه با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: تمامی تجهیزات این نیروگاه با تکیه بر توان متخصصان داخلی ساخته شده که همین امر بالغ بر 25 درصد صرفه‌جویی ارزی در پی داشته است.

نیروگاه مهتاب کویر با مساحت 52 هکتار در 20 کیلومتری شهرستان زرند و در مجاورت روستای علی‌آباد استان کرمان واقع شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن