سخنگوی صنعت آب: مدیریت سدها، اولویت وزارت نیرو است

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به تامین مطمئن آب در تابستان پیش رو، گفت: مدیریت مخازن و سدها، کنترل هفتگی برنامه منابع و مصارف سدها، اولویت جدی وزارت نیرو است.

به گزارش «انرژی امروز» فیروز قاسم‌زاده با حضور در برنامه تلویزیونی تهران 20 شبکه پنج سیما، با اشاره به محدودیت منابع آبی ناشی از اقلیم کشور ایران، اظهار کرد: به‌منظور مدیریت مطمئن تامین آب به‌ویژه در بخش شرب، مدیریت مخازن سدها و کنترل هفتگی برنامه منابع و مصارف سدها از اولویت‌های جدی وزارت نیرو در دولت سیزدهم بوده، به‌طوری که با کنترل صورت‌گرفته روی مصارف، خروجی مخازن سدها در سال جاری حدود ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به شرایط کم بارشی دو سال اخیر و برنامه‌های وزارت نیرو در حوزه آب شرب و کشاورزی برای عبور بدون تنش از کم آبی تابستان پیش‌رو، افزود: ممنوعیت کشت‌های پرآب‌بر از جمله برنج در استان‌های مختلف کشور یکی از موضوعاتی است که با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی و مشارکت مردم، باید ساماندهی شود؛ قطعا نباید این کشت‎‌ها در استان‌های با پتانسیل پایین منابع آب کشت شوند.

بر اساس گزارش وزارت نیرو، این مقام مسئول همچنین در پایان، ضمن درخواست از مردم برای رعایت الگوی مصرف مطابق اطلاع‌رسانی‌های وزارت نیرو، از تلاش برای رفع محدودیت‌های آبی در کشور خبر داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن