سرمایه‌گذاران 5 تریلیون دلاری خواهان کاهش انتشار کربن شدند

روز سه شنبه 30 سرمایه‌گذار از بزرگ ترین سرمایه گذاران دنیا با سرمایه ای نزدیک به 5 تریلیون دلار (3.8 تریلیون پوند) اعلام کردند که در صدد هستند برنامه ای برای کاهش انتشارات کربن از پوتفولیوی خود تنظیم کنند تا بتوانند تا 5 سال آینده 29 درصد از این انتشارات را کاهش دهند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، تمامی اعضای «اتحادیه مالکان دارایی صفر خالص»، گروهی متشکل از CalPERs، بزرگ ترین طرح پانسیون ایالات متحده و بیمه آلمانی آلیانز، در صدد هستند تا پوتفولیوی خود را با اهداف اقلیمی پیمان 2015 پاریس همسان کنند.

این جنبش یکی از موثرترین جنبش های یک گروه تاثیرگذار است که اعضای آن سهام بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا را در اختیار دارند. از سویی فشارهای بسیار بر اعضای این گروه ها وارد آمده تا از قدرت مالی خود برای ایجاد تغییرات سریع در این حوزه استفاده کنند.

با افزایش فشارها شرکت ها و دولت ها و سرمایه گذاران به دنبال کاهش انتشارات و رسیدن به کربن خالص صفر تا 2050 هستند.

این گروه می گویند که در صدد هستند تا بین 16 تا 26 درصد از میزان گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند.

این برنامه با نام «پروتکل تنظیم اهداف 2050» نام گذاری شده است باید به افزایش سرمایه گذاری در شرکت هایی که به سمت کاهش انتشارات کربن پیش می روند کمک کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن