سرمایه گذاری آمریکا برای ساخت هواپیماهای سبز

تلاش آمریکا برای ساخت هواپیما تولید صفر کربن

وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) بودجه بالغ بر 33 میلیون دلار (25 میلیون پوند) را برای ساخت هواپیماهای تجاری ترکیبی و برقی اعلام کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این 17 پروژه با هدف کاهش مصرف انرژی و انتشار کربن برای سیستمهای پیشران هواپیمای تجاری به اشتراک گذاشته خواهد شد.

پروژه های موتورهای برقی با هم افزایی با کلاس پیشرفته Aviation با درایوهای iNtegrated (ASCEND) موتورهای برقی نوآورانه ، سبک و فوق العاده کارآمد با سیستم های مدیریت حرارتی پیشرفته را تولید می کنند که امکان انتشار خالص کربن صفر برای هواپیماهای تجاری مسافربری تک راهه را دارند.

برنامه های محدوده دامنه حمل و نقل هوایی الکتریکی با کربن کم و راندمان بالا (REEACH) به دنبال ایجاد زیر سیستم های ذخیره سازی انرژی با کارایی بالا و کارایی بالا و تولید نیروی فرعی برای هواپیماهای برقی با تمرکز بر فناوری های تبدیل سوخت به الکتریکی هستند.

براساس DOE ، تخمینهایی که میزان انتشار کربن خاص از مسافت مسافر را با یکدیگر مقایسه می کند ، سفر هوایی تجاری در هواپیماهای تک راهه را تقریبا دو برابر سایر منابع حمل و نقل فردی ، از جمله از طریق راه آهن ، اتوبوس یا اتومبیل قرار می دهد.

تیم های ASCEND و REEACH با توسعه سیستم های پیشرانه بسیار کارآمد هواپیما برای استفاده از سوخت های خنثی کربن به دنبال کاهش این میزان انتشار هستند.

لین ژناتوسکی، مدیر آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته-انرژی (ARPA-E) گفت: میلیون ها آمریکایی همه ساله با هواپیماهای یک راهرو مسافرت می کنند و به افزایش مداوم در مصرف انرژی و انتشار گازهای هوایی تجاری کمک می کند.

تیم های REEACH و ASCEND برای ایجاد این سیستم های جدید و نوآورانه تلاش می کنند تا با استفاده از سیستم های نوآورانه جدید ، این پروازها را کاهش دهند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن