سرمایه گذاری چین برای رسیدن به هدف صفر کربن تا سال 2060

28% دی اکسید کربن تولید شده در جهان توسط کشور چین است

هدف چین برای رسیدن به صفر کربن تقریبا 5 تریلیون دلار (3.8 تن) سرمایه گذاری لازم دارد تا این هدف تا سال 2060 به واقعیت تبدیل شود.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، بر اساس گزارشی از این وود مکنزی برآورد می شود که کشور چین تا سال 2050 نسبت به سال 2020 باید میزان انرژی های خورشیدی، بادی و ذخیره سازی انرژی های تجدیدپذیر خود را 11 برابر افزایش دهد و این مقدار را به 54040 گیگاوات برساند تا بتواند به هدف صفر خالص خود برسد.

تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد یکی از موانع رسیدن به صفر کربن، کمبود گزینه های کم کربن در بخشهای صنعتی و حمل و نقل است که میزان انتشار کربن آنها در سال گذشته به 5.7 میلیارد تن رسیده است.

این گزارش همچنین نشان می دهد حمل و نقل جاده ای چین باید کاملا الکتریکی باشد و پیش بینی می کند کل موجودی جدید وسایل نقلیه الکتریکی تا سال 2050 به 325 میلیون دستگاه برسد، در حالی که در حال حاضر چهار میلیون واحد است.

طبق این گزارش، صنایعی مانند سیمان فولادی، پالایش و مواد شیمیایی برای مقابله با انتشار دی اکسید کربن به هیدروژن و جذب و ذخیره کربن (CCS) نیز نیاز دارند.

علاوه بر این، پیش بینی می شود تولید هیدروژن تا سال 2050 پنج برابر و تقریبا 150 میلیون تن رشد کند.

پراکاش شارما، رئیس بازارها و انتقال های وود مکنزی در آسیا و اقیانوسیه (Wood Mackenzie Asia Pacifc) اظهار کرد: با توجه به صنعت سنگین و ماشین آلات بزرگ چین، بسیار مهم است که چین استفاده از CCS و جنگل های باقی مانده را برای جبران گازهای گلخانه ای تسلط بخشد. بدون آن، تعهد چین برای خنثی شدن کربن واقعا غیرممکن است.

وی همچنین ادامه داد: این قطعا یک کار عظیم برای کشوری است که از 90٪ هیدروکربن در مخلوط انرژی خود استفاده می کند و سالانه بیش از ده میلیون تن دی اکسید کربن تولید می کند و علاوه بر این 28٪ از کل انتشارات جهانی را تشکیل می دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن