سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری ویتول در پروژه های نفتی پرمیان

غول نفت ویتول اعلام کرده است که به تکمیل فرایند خرید چاه های نفتی شرکت هانت در حوزه پرمیان نزدیک شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، خرید این چاه های نفتی اولین مایملک تولید نفت ویتول در ایالات متحده است که بزرگ ترین معامله گر مستقل جهان خریداری می کند.

این قرارداد در روزهای آینده به صورت عمومی اعلام خواهد شد و به گفته بک منبع آگاه که نخواسته نامش فاش شود این قرارداد یک میلیارد دلار ارزش دارد.

سال گذشته ویتول مقرر جدید خود در هیوستون را با نام ونسر انرژی راه اندازی کرد و این دفتر اختیارات خرید دارایی های نفت و گاز ایالات متحده را از ویتول دارد.

از سال 2015 که ممنوعیت صادرات نفت خام از ایالات متحده به دلیل افزایش شدید تولید نفت شیل مخصوصا در حوزه پرمیان برداشته شده است این کشور تبدیل شده است به هاب معامله‌گران کامودیتی‌ها .

ویتول که روزانه 7 میلیون بشکه نفت خام و سوخت تولید می کند سرمایه گذاری عظیمی هم در غنا و نیز سرمایه گذاری های کوچکی در روسیه و کشورهای شوروی سابق از جمله آذربایجان، قزاقستان و اوکراین دارد.

ویتول بزرگ ترین صادر کننده نفت ایالات متحده است.

مقرر اصلی ویتول در روتردام هلند است اما در وین، هیوستون و سنگاپور دفتر دارد.

این شرکت سرمایه گذاری هایی نیز در انرژی های تجدیدپذیر از جمله انرزی های بادی و خورشیدی دارد که 20 درصد دارایی های اسن شرکت را شامل می شوند.

ویتول می گوید پیک تقاضای نفت تا قبل از سال 2030 فرا نمی رسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن