سرمایه گذاری 1.1 میلیارد دلاری بریتیش پترولیوم در فراساحلی بادی آمریکا

تولید 4.4 گیگاوات انرژی بادی توسط بی پی

بریتیش پترولیوم اعلام کرده است که برای اولین بار قرار است سرمایه ای به مبلغ 1.1 میلیارد دلار را به ایالات متحده بیاورد تا دارایی های ایکواینر نروژ را در بخش فراساحلی آمریکا خریداری کند.

به گزارش «انرژی امروز» غول های نفت و گاز دنیا به دنبال راه کارهایی برای کنار گذاشتن یا حداقل کم کردن تولید سوخت های فسیلی هستند.

کاهش قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی و رقابتی شدن تولید برق از انرژی های بادی و خورشیدی هم مزید بر علت شده است.

بریتیش پترولیوم هم نمی خواهد از این قافله عقب بماند. چند ماه پیش بود که مدیر اجرایی این شرکت، برنارد لومی، اعلام کرد تا یک دهه آینده تا 40 درصد از تولید نفت و گاز بریتیش پرتولیوم کاسته می شود و 5 میلیارد دلار در سال در تجارت انرژی های سبز سرمایه گذاری خواهد شد.

بریتیش پترولیوم بر همین اساس خواهد توانست 50 درصد از سهام توسعه مزارع بادی امپایر و بیکون را در نیویورک و ماساچوست به دست آورد. ایکواینر هم 50 درصد بقیه را در مالکیت خواهد داشت.

فاز اول نیروگاه بادی امپایر در 2024 تا 2025 به بهره برداری می رسد و ظرفیت تولید بیش از 2 گیگاوات برق را دارد. بیکون هم می تواند 2.4 گیگاوات برق تولید کند.

این دو نیروگاه مجموعا توان برق رسانی به دو میلیون خانه را دارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن