سرمایه گذاری 123 میلیون دلاری استرالیا برای بازیافت زباله ها

1.25 میلیون تن زباله استرالیا 10 هزار شغل جدید ایجاد می کند

استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که صندوقی به ارزش 190 میلیون دلار استرالیا، برابر با 132.11 میلیون دلار آمریکا، برای حمایت از شرکت های فعال در حوزه تبدیل زباله به محصولات صنعتی راه اندازی خواهد کرد. این اقدام در راستای توقف میلیون ها تن مواد زائدی است که استرالیا بعد از محدود سازی واردات زباله توسط چین مجبور به دفن آنهاست.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، دولت فدرال استرالیا می گوید صندوق مدرن سازی بازیافت، RMF، در خدمت شرکت هایی خواهد بود که در حوزه ذخیره سازی، فراوری و استفاده مجدد از مواد دورریختنی مثل پلاستیک، تایر خودرو و شیشه فعال هستند.

دولت اعلام کرده است این برنامه باید بتواند 600 میلیون دلار از سرمایه های بخش خصوص را جذب کند.

از زمانی که در چین مخالفت ها با واردات زباله های خارجی تشدید شد و دولت چین از سال 2018 برآن شد تا واردات مواد زائدی چون پلاستیک و کاغذ را کاهش دهد، تصمیم به ایجاد صندوقی برای مدیریت زائدات جهانی گرفته شد.

محدودیت های وضع شده از سوی چین بر 1.25 میلیون تن زباله استرالیا تاثیر گذاشته است که ارزش آن معادل 850 میلیون دلار استرالیا یا معادل با 591.01 میلیون دلار ایالات متحده است، هر چنددولت استرالیا اعلام کرده است که این صندوق سرمایه گذاری قادر است بیش از 10 میلیون تن پلاستیک، کاغذ و شیشه را به جای دفن شدن، بازیافت کند.

وزیر محیط زیست استرالیا می گوید این اقدام با جلوگیری از خروج زباله های با ارزش از این کشور و بازیافت آنها به ایجاد شغل انجامیده و باعث خواهد مواد با ارزش در اقتصاد کشور باقی بمانند. او انتظار دارد این صندوق باعث شود 10 هزار شغل جدید ایجاد شود.

از سویی دولت استرالیا برای بهبود داده های مورد نیاز در زمینه مواد زائد این کشور 42.6 میلیون دلار استرالیا خرج خواهد کرد.

مدیراجرایی انجمن صنایع ملی زائدات و بازیافت می گوید این سرمایه گذاری های به این معنی است که استرالیا می تواند زباله های با ارزش خود را برای بازیافت نگه دارد و با تولید محصولات و بسته بندی آنها ارزش تولید کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن