سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری شلمبرژه در خدمات میادین نفتی

شلمبرژه خود را آماده می‌کند تا به عنوان شرکت شماره یک ارائه دهنده خدمات میادین نفت و گاز دنیا شناخته شود چون بر این باور است که با بهبود وضعیت اقتصادی دنیا در پسا کرونا تقاضای نفت هم افزایش خواهد یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، این شرکت که مقر آن در هیوستن و پاریس است اعلام کرده است سرمایه گذاری در خدمات میادین نفتی را تا 18 درصد افزایش داده و به 2 میلیارد دلار خواهد رساند. این سرمایه گذاری در خدمت اکتشاف‌گران نفت در آمریکای شمالی خواهد بود که به باور شلمبرژه باید در نیمه اول سال جاری میزان فعالیت های نفتی خود را افزایش دهند.

در شش ماهه دوم سال هم این شرکت به دنبال رشد سرمایه گذاری در خارج از مرزهای آمریکا خواهد بود.

اولیور لی پنچ، مدیر اجرایی شلمبرژه می‌گوید که انتظار می‌رود در پسا کرونا تقاضای نفت افزایش یابد و در سال 2023 میزان این افزایش تقاضا بیشتر هم شود.

به گفته او افزایش مجدد تقاضای نفت دنیا نیازمند آن است که در این حوزه سرمایه گذاری‌ها بیشتر شود.

سال گذشته این غول خدمات میادین نفتی میزان جریان پول خود در سرمایه گذاری را به 3 میلیارد دلار رساند که بالاترین میزان سرمایه گذاری از سال 2015 بود.

اعلام افزایش سرمایه گذاری شلمبرژه در خدمات میادین نفتی، سهام این شرکت را در بازارهای جهانی تا 12.5 سنت در هر سهم افزایش داد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن