سرمایه گذاری 220 میلیون دلاری بریتانیا در پروژه مزارع بادی شناور

بریتانیا اعلام کرده است که برای توسعه صنایع نیروگاه های بادی شناور 220 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بر اساس اعلام دولت بریتانیا در روز جمعه، این کشور قرار است برای کمک به توسعه تکنولوژی های بادی شناور به عنوان بخشی از تلاش های این کشور برای افزایش تولید برق تجدیدپذیر و رسیدن به اهداف اقلیمی، 160 میلیون پوند برابر با 220 میلیون دلار در این صنعت سرمایه گذاری کند.

بیانیه دولت بریتانیا همزمان با تلاش های این کشور برای توسعه اعتبار سبز خود قبل از برگزاری اجلاس اقلیمی CO26 در گلاسکو در روز یکشنبه منتشر شده است.

وزیر انرژی بریتانیا گفته است که مزارع بادی شناور فراساحلی نقش کلیدی در شناسایی یک منبع انرژی بادی غیرعادی دارد که ما در بریتانیا به ویژه در آبهای عمیق اطراف سواحل اسکاتلند و ولز از آن استقبال می کنیم.

بریتانیا برنامه ریزی کرده است 40 گیگاوات برق را تا سال 2030 از مزارع بادی فراساحلی به دست آورد. میزان تولید این مزارع در بریتانیا امروزه به 10 گیگاوات می رسد. مزارع بادی فراساحلی شناور یک گیگاوات از این میزان برق را تولید خواهند کرد.

مزارع بادی شناور تکنولوژی های نوظهوری هستند که هزینه بالایی نسبت به مزارع بادی ثابت فراساحلی دارند اما انتظار می رود این هزینه ها کاهش یافته و سایت های جدید بیشتری توسعه یابند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن