سرمایه گذاری 43 میلیارد دلاری کره جنوبی در بزرگ ترین مزرعه بادی فراساحلی دنیا

کره جنوبی از برنامه 48.5 تریلیون وون برابر با 43.2 میلیارد دلاری برای ساخت بزرگ ترین مزرعه بادی فراساحلی دنیا رونمایی کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز این مزرعه فراساحلی قرار است تا سال 2030 ساخته شود تا کره جنوبی بتواند برنامه های بهبود اقتصادی خود بعد از شیوع پاندمی کرونا را به صورت دوستدار محیط زیست ادامه دهد.

این پروژه بخش اصلی برنامه مون جائه ایی، رییس جمهور این کشور است که تحت عنوان «برنامه جدید سبز» از آن نام برده می شود. این برنامه سال گذشته رونمایی شد و اصلی ترین کار آن کنار گذاشتن سوخت های فسیلی از سبد انرژی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیاست تا این کشور تا سال 2050 به کشوری با کربن خنثی تبدیل شود.

این مزرعه بادی قرار است در سواحل جنوب غرب این کشور با حداکثر ظرفیت 8.2 گیگاوات ساخته شود.

در این برنامه شرکت هایی چون شرکت برق الکتریک کره، ای کا ای اند اس، شرکت مهندسی و ساخت هانوها، شرکت صنایع سنگین دوسان، شرکت انرژی بادی سی اس، و شرکت سامکانگ همکاری خواهند داشت.

General view of the Walney Extension offshore wind farm operated by Orsted off the coast of Blackpool, Britain September 5, 2018

این شرکت ها تامین کننده 47.6 تریلیون وون از سرمایه این طرح هستند و دولت 0.9 تریلیون وون بقیه را تامین خواهد کرد.

این پروژه بیش از 5600 شغل ایجاد می کند و تا سال 2030 ظرفیت انرژی بادی این کشور را از 1.67 گیگاوات فعلی به 16.5 گیگاوات ارتقاع خواهد داد.

تا به امروز رکورد بزرگترین مزرعه بادی فراساحلی دنیا در اختیار بریتانیاست. مزرعه بادی هورنسی بریتانیا 1.12 گیگاوات ظرفیت دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن