سرمایه گذاری 500 میلیارد دلاری شورون برای گذار انرژی

غول آمریکایی از هزینه پروژه تنژین قزاقستان می کاهد

شورون در سال 2021 حدود 14 میلیارد دلار خرج پروژه های خود می کند که از این میزان 300 میلیون دلار آن صرف پروژه های گذار انرژی خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، شورون هم مانند رقیب خود اکسون موبیل خبر از کاهش برنامه های سرمایه گذاری طولانی مدت خود داده است. کاهش شدید قیمت نفت و گاز در سال جاری میلادی و ناامیدی از بهبود زودهنگام بازارها این غول های نفتی را مجبور به کاهش هزینه های خود کرده است.

شورون در بیانیه ای اعلام کرده است که هزینه های اکتشاف و سرمایه گذاری‌هایش از سال 2022 تا 2025 بین 14 تا 16 میلیارد دلار در سال خواهد بود. این میزان هزینه اعلام شده از پیش بینی 19 تا 22 میلیارد دلار بسیار کمتر است.

این برنامه نشان از کاهش شدید قیمت نفت در سال 2020 دارد به طوری که تخصیص هزینه را برای غول های نفتی با مشکل مواجه کرده است.

با این که قیمت نفت از بدترین وضعیت خود کمی فاصله گرفته است اما هنوز هم هر بشکه نفت کمتر از 50 دلار معامله می شود و از سویی پاندمی کرونا هم اجازه افزایش تقاضای نفت را نمی دهد.

برنامه اعلامی شورون از اولویت های جدید این غول نفتی هم حکایت دارد.

پروژه تنژین در قزاقستان

انتظار می رود هزینه 45 میلیارد دلاری پروژه تنژین در قزاقستان، پروژه ای که مشکل بودجه دارد، هم کاهش یابد، اما در حوزه پرمیان هزینه سرمایه گذاری ها برای تولید نفت شیل افزایش می یابد. در خلیج مکزیک هم نفت متعارف سرمایه لازم خود را دریافت خواهد کرد.

بیانیه شورون، سه روز بعد از بیانیه اکسون موبیل منتشر شده است که خبر از کاهش هزینه های خود می داد.

شورون انتظار دارد در سال 2021 حدود 14 میلیارد دلار خرج پروژه های خود کند. از این میزان 300 میلیون دلار آن صرف پروژه های گذار انرژی خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن