سرمشق سرمایه داری آمریکایی زیر بار بازار ضعیف انرژی

ضرر چند میلیارد دلاری اکسون موبیل با کاهش قیمت سوخت های فسیلی

اکسون موبیل از بزرگ ترین ضرر خود در تاریخ این شرکت خبر داد، ضرری که حالا این شرکت را به سرمشق سرمایه داری آمریکایی بدل کرده است که در زیر بار بازار تضعیف شده انرژی می‌لرزد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، اکسون موبیل که پیش از این با کاهش قیمت نفت، اشباع بازار و شیوع پاندمی کرونا هم دچار مشکلات بسیاری شده بود، روز دوشنبه اعلام کرد که ارزش دارایی‌های خود را در میادین نفت و گاز شمال و جنوب آمریکا از 17 تا 20 میلیارد کاهش می دهد.

بعد از نشت نفت بریتیش پترولیوم در سال 2010 در خلیج مکزیک که به کشته شدن 11 کارگر و ماه ها آلودگی دریا منجر شد این کاهش دارایی های اکسون موبیل بدترین خبر صنعت نفت است. در ضمن قرار است هزینه سرمایه های این شرکت تا سال 2025 به طور قابل توجهی کاهش یابد.

امسال سال بسیار بدی برای بزرگترین اکتشاف گر نفت آمریکا بوده است. برای سومین بار متوالی اکسون موبیل ضرر دیده است، ارزش سهام آن به کمترین میزان 18 سال گذشته رسیده است و از همه مهتر از شاخص داووجونز هم کنار گذاشته شد.

این شرکت پیش از این اعلام کرده است که 15 درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن