سفارش هفتصد دستگاه کامیون گازسوز توسط آمازون

شرکت آمازون هفتصد دستگاه کامیون سفارش داده است که با گاز طبیعی کار می کنند. این اقدام آمازون در جهت کاهش آلایندگی کامیون ها در ایالات متحده بوده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، شیوع پاندمی کرونا در سال 2020 باعث شده است که میزان سفارش های آنلاین مردم بیش از اندازه افزایش یابد. بر همین اساس در حالی که تعداد خودروهای شخصی نسبت به سال 2019 در ترافیک خیابان ها کاهش یافت، اما عبور مرور کامیون های باری با افزایش همراه بوده است.

از آنجایی که کامیون های باری نسبت به خودروهای شخصی مقادیر بسیار زیادی گازهای گلخانه ای تولید می کنند افزایش تعداد کامیون های عبوری در جاده ها و خیابان ها به معنی افزایش میزان آلودگی هوا بوده است.

شرکت های حمل و نقل حالا به فکر استفاده از خودروهای برقی برای کاهش آلودگی هستند.

در ایالات متحده بیشتر محموله های باری توسط کامیون های سبک و سنگین جابجا می شود که این کامیون ها عامل انتشار 20 درصد گازهای گلخانه ای صنعت حمل و نقل آمریکاست. در حالی که این کامیون ها فقط 5 درصد از ناوگان حمل و نقل جاده ای را از آن خود کرده اند.

حالا آمازون در بیانیه ای اعلام کرده است که راه حلی پایدار برای حمل و نقل محموله های باری خود یافته است و درصدد است از نوع جدید حمل و نقل بار با کامیون های الکتریکی و ال ان جی سوز استفاده کند.

آمازون بیش از 700 دستگاه کامیون کلاس 6 و 8 با سوخت گاز طبیعی فشرده سفارش داده است.

در سال 2020، خریدهای آنلاین 30 درصد افزایش یافت و این شرکت در نظر دارد تا سال 2040 خود را تبدیل به شرکت با کربن خنثی کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن