سناتورها بایدن را ترغیب به تحریم نورد استریم 2 کردند

سناتوری های ایالات متحده، کابیه بایدن را ترغیب می کنند تا تحریم های جدیدی علیه پروژه گازی نورد استریم 2 اعمال کنند.

به گزارش «انرژی امروز» دو سناتور از بایدن خواسته اند تا تحریم های جدید را علیه پروژه نورد استریم 2 اعمال کند تا بلکه بتوانند این پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان را متوقف کنند. سخنگوی سنا روز جمعه گفته بود این یک «توافق بد» برای اروپاست.

سناتور جیم ریش جمهوریخواه و سناتور جینی شاهین دموکرات از وزارت کشور خواسته اند موضوع گزارش به کنگره درباره تحریم های سالانه برای این خط لوله را به تاخیر نیندازد.

این گزارش به شناسایی شرکت هایی می پردازد که در ساخت، بیمه و اعطای گواهینامه به پروژه نورد استریم 2 همکاری دارند. بر اساس قانون شرکت هایی که در این گزارش نامی از آنها برده می شود باید تحریم شوند.

در نامه ای که سناتورها نوشته اند و رویترز این نامه را دارد آمده است که «ما به دنبال همکاری با شما هستیم تا به این پروژه خطرناک پایان دهید».

گازپروم روسیه که شرکت دولتی این کشور است به دنبال این است تا این پروژه 11 میلیارد دلاری برای ارسال گاز طبیعی از روسیه به اروپا را علی رغم تحریم های ایاالت متحده هر چه زودتر به پایان برساند. گازپروم انتظار دارد این پروژه امسال تکمیل شود.

در سال 2019 به دلیل اعمال تحریم های ایالات متحده کار ساخت خطوط لوله این پروژه به مدت یک سال متوقف شد.

اکنون بیش از 90 درصد پروژه نورد استریم 2 تکمیل شده است اما کار در آبهای عمیق دریای بالکتیک در آبهای دانمارک فعلا ادامه دارد. دلیل کندی کار در این بخش بمب های جا مانده از دوران جنگ جهانی دوم است.

ایالات متحده از زمان باراک اوباما با این پروژه مخالفت کرده است. او می گفت این پروژه تسلط ولادیمیر پوتین بر اقتصاد و سیاست اروپا را بیشتر خواهد کرد.

از سویی این خط لوله با دور زدن اوکراین، اسلواکی و دیگر کشورها آنها را از سود دریافت مزایایی عبور خط لوله بی بهره می کند.

اما این پروژه از زمان بازداشت الکسی ناوالی، منتقد پوتین ابعاد سیاسی بیشتری گرفته است.

در عین حال از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ایالات متحده همواره خواهان جایگزینی محموله های ال ان جی خود با گاز طبیعی روسیه در اروپا بوده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن