سهم بالای صنایع جنوب و جنوب شرق از گاز انتقالی منطقه 6

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: سهم عمده گاز انتقالی در منطقه 6 عملیات انتقال گاز، به صنایع جنوب و جنوب شرق کشورمان اختصاص داده می شود.

مهدی جمشیدی دانا در بازدید از منطقه 6 عملیات انتقال گاز، و دیدار با کارکنان مرکز بهره برداری خطوط لوله سرخون، گورزین و اداره مرکزی، اظهار داشت: این منطقه وسیع ترین منطقه عملیاتی انتقال گاز کشور است و از ویژگی‌های آن، سهیم بودن در رشد صنایع و رونق اقتصادی از جمله صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی است.

وی با اشاره به رهایی از وابستگی به کالاها و تجهیزات خارجی ادامه داد:  خودکفایی و خوداتکایی امروز با استراتژی شرکت انتقال گاز ایران عجین شده و همکاران ما در سراسر کشور نگاه ویژه ای به بومی سازی دانش تعمیرات و نگهداری دارند که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه کسب شده است.

جمشیدی‌دانا از جمله موارد قابل طرح در این زمینه را تعمیر و تست کنترل باکس توربین نام برد و ادامه داد: همچنین ساخت شیرهای نیوماتیک کنترلی، تعویض شیرهای پوزیشنر آنتی سرچ تاسیسات، ساخت لوله های هوای ایربلید ولو‌ها و تعمیر کارت‌های برد کنترلی ژنراتور گازی که سود صرفه جویی قابل توجهی داشته نیز، از این جمله‌اند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در رابطه با مقوله برون سپاری نیز اظهار داشت: به منظور توانمندسازی صنعتگران جوامع محلی و حمایت از پیمانکاران داخلی، پکیج برون سپاری یکی از تاسیسات و ۲ مرکز بهره برداری منطقه 6 در حال مطالعه و آماده سازی است و امیدواریم تا پایان سال 1400، این اتفاق صورت پذیرد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، جمشیدی دانا مشارکت در تمامی زمینه‌ها را یکی از فاکتورهای پیشرفت و توسعه دانست و یادآور شد: با تدابیر اصولی و نهادینه سازی فرهنگ مشارکت، سعی بر آن داریم شاهد دخالت و مشارکت تمامی کارکنان در توسعه امورات مناطق باشیم که لازمه آن ارزش گذاری به نقطه نظرات و ایده کارکنان است که این نیز مستلزم برخورداری از برنامه مدون در این عرصه می باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن