سه برابر شدن فروش خودروهای الکتریکی فولکس واگن در سال 2020
فولکس واگن در مسیر رسیدن به هدف خود برای تبدیل شدن به رهبر بازار وسایل نقلیه برقی باتری است

فولکس واگن در سال 2020 فروش وسایل نقلیه الکتریکی مجهز به باتری (BEV) را سه برابر کرد و سرعت انتقال آن به تحرک الکتریکی را تسریع کرد.
به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، خودروهای سواری فولکس واگن سال گذشته 9 مدل الکتریکی و پلاگین هیبریدی جدید را به بازار عرضه کرد که سهم وسایل نقلیه الکتریکی مجهز به باتری BEV و وسایل نقلیه هیبریدی را در اروپا به 12.4٪ از کل تحویل مارک می رساند که این میزان در سال 2019، 2.3٪ بوده است.
محبوب ترین مدل این شرکت ID.3 بوده است که در ماه سپتامبر وارد بازار شده است، که میزان فروش این خودرو 56،500 دستگاه بوده است، بعد از این مدل، مدل e-Gold با حدود 41،300 دستگاه و Passat GTE با فروش 24،000 دستگاه در رده دوم و سوم قرار گرفته اند.
در مجموع 68،800 واحد ID.3 در سال 2020 سفارش داده شد و بیش از 56،500 مورد قبلا به مشتریان تحویل داده شده است، از این تعداد مدل فروخته شده حدود 14،400 مشتری در آلمان هستند.
رلف برندستاتر، مدیر ارشد اجرایی اتومبیل های سواری فولکس واگن اظهار کرد: سال 2020 نقطه عطفی برای فولکس واگن بود و دستیابی به موفقیت در خودروهای الکتریکی این شرکت بوده است.
وی گفت: ما در مسیر رسیدن به هدف خود برای تبدیل شدن به رهبر بازار وسایل نقلیه برقی باتری هستیم. ما بیش از هر شرکت دیگری به دنبال تحرک الکترونیکی جذاب و مقرون به صرفه در دنیا هستیم.



