سوخت ال ان جی جایگزین سوخت نفتی در کشتی های BHP می شود
گروه BHP با سه شرکت برای دریافت سوخت گاز طبیعی برای 5 فروند کشتی خود مذاکره کرده است. این کشتیها برای حمل و نقل سنگ آهن بین غرب استرالیا و چین استفاده خواهند شد.
به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، گروه صنعتی BHP استرالیا، تولید کننده بزرگ سنگ آهن، زغال سنگ و مس، برآن است برای حمل و نقل تولیدات خود به سراسر دنیا از کشتیهایی با سوخت ال ان جی استفاده کند.
بر همین اساس ماه آینده قرار است برای دریافت گاز طبیعی مایع بین سال های 2022 تا 2027 با چند شرکت به توافق برسد.
در اوایل ماه جاری BHP اعلام کرد برای کاهش 30 درصد انتشارات گازهای گلخانهای از کشتیهای خود به مقصد بزرگ ترین مشتریاش یعنی چین، از سوخت ال ان جی استفاده خواهد کرد.
5 فرورند کشتی این شرکت قادرند سالانه باری معادل 10 میلیون تن سنگ آهن را حمل کنند که برابر با 3.6 درصد از 280 میلیون تن در سال صادرات BHP است.
در حال حاضر از 80 هزار کشتی باری دنیا فقط 400 کشتی از سوخت ال ان جی استفاده می کنند.
این 5 کشتی سوختی برابر با 10 درصد کل حجم سوختگیری ال ان جی آسیا را از آن خود می کنند. در سطح دنیا هم این کشتیها 1.5 درصد کل حجم سوختگیری ال ان جی دنیا را به خود اختصاص می دهند.
شرکت های بزرگ معدنی تحت فشار هستند که نگرانی های محیط زیست از انتشار گازهای گلخانه ای را مد نظر داشته باشند و از سویی سرمایه گذاران این شرکت ها هم از آنها می خواهند تا استراتژی های خود درباره مسائل زیست محیطی را مشخص کنند.
با افزایش عرضه ال ان جی استرالیا و ایالات متحده در دو سال گذشته، قیمت خرده فروشی ال ان جی آسیا به شدت کاهش یافته است.
شرکت ها بر این باورند که ال ان جی در مقایسه با سوخت کم سولفور نفتی، VLSFO، هزینه بسیار کمتری دارد.