سودآوری پالایشگاه امام خمینی، 110 میلیارد تومان در سال افزایش یافت

کاهش آلاینده های زیست محیطی در پالایشگاه شازند

با اجرای طرحی به دست متخصصان شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، سودآوری این شرکت پالایشی، 110 میلیارد تومان در سال افزایش یافت.

متخصصان این شرکت با هدایت یکی از محصولات جانبی تولید شده در واحد کاهش گرانروی به بخش راکتور واحد RFCC به نام بنزین نامرغوب (Visbreaker Gasoline) موفق به کاهش آلاینده های زیست محیطی و افزایش سود آوری در این پالایشگاه شدند.

در این طرح فرایندی که از اواخر اسفند سال گذشته محقق شد، متخصصان توانستند روزانه حدود 5 m³/hr محصول نامرغوب با ترکیبات الفینی که قابلیت استفاده به عنوان یک محصول نهایی را نداشت در راکتور واحد RFCC تبدیل به بنزین یورو 4 نمایند.

به گزارش «انرژی امروز» از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، کاهش میزان سوخت مایع سبک به اندازه 5 m³/hr، کاهش آلودگی های زیست محیطی ناشی از سوزاندن سوخت مایع سبک در بویلرها با گوگرد حدود 9000ppm ، افزایش توان دریافت و پالایش نفت خام به میزان 5 m³/hr، افزایش خوراک دریافتی توسط واحد RFCC به میزان 5 m³/hr، افزایش تولید تقریبی 1.5 m³/hr بنزین و 1.5 m³/hr گاز مایع و حدود 2 Ton/hr سوخت گازی و بهبود عملکرد در فرآیند واحد RFCC از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن