سود بالای قیمت گاز گازپروم را در برابر تاخیر نورد استریم صبور کرده است

گازپروم روسیه با پیش بینی قیمت بالای گاز در اروپا در سال آینده و سود بالایی که از این طریق به دست می آورد هیچ عجله ای برای راه اندازی خط لوله نورد استریم 2 ندارد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، دو منبع آگاه به رویترز گفته اند سود بالایی که غول گازی گازپروم روسیه از قیمت بالای گاز در اروپا به دست آورده است به این معنی است که این شرکت هیچ نگرانی درباره تاخیر در راه اندازی خط لوله نورد استریم 2 نداشته باشد.

بنا به گفته این منابع آگاه، گازپروم برای تسریع در فرایند اعطای مجوز به خط لوله نورد استریم 2 هیچ فشاری به آلمان وارد نخواهد کرد.

اگر گازپروم بخواهد بدون مجوزهای آلمان از طریق نورد استیم 2 گاز به این کشور صادر کند اندکی جریمه خواهد شد اما آلمان در حال حاضر در روند انتقال قدرت است و صدراعظم جدید در این کشور انتخاب شده است و روسیه روابط چندان خوبی با غرب ندارد.

منابع آگاه روسی رویترز به این خبرگزاری گفته اند که «ما به دنبال تسریع در روند اعظای مجوز برای نورد استریم 2 نیستیم. مسئولیت این اقدامات با آلمان است».

آنها گفته اند که گاز پروم، بزرگترین پرداخت کننده مالیات روسیه، و کرملین، دوست دارند بدانند دولت جدید آلمان بعد از رفتن آنگلا مرکل چه رویکردی در قبال روسیه خواهد داشت. مرکل یکی از حامیان خط لوله نورد استریم 2 بود.

کرملین بارها گفته است که اعطای مجوزهای لازم برای خط لوله نورد استریم 2 را یک فرایند سیاسی نمی داند اما می داند این فرایند بسیار پیچیده است و روسیه هم صبور خواهد بود.

منابع آگاه رویترز می گویند که گازپروم احساس خیلی خوبی نسبت به این مسئله دارد و انتظار دارد که سال آینده بازار گاز مانند امسال با کمبود مواجه شود و قیمت ها بالا رود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن