سیاست نفتی بایدن، ابزار فشار ترامپ برای جمع آوری رای

بایدن مجبور شد کمی از موضع خود عقب بکشد

در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، وقتی جو بایدن، نامزد دموکرات گفت که قصد دارد انرژی های تجدیدپذیر را جایگزین سوخت های فسیلی کند، ترامپ این را به عنوان هشداری مطرح کرد تا بتواند آرای مردم را به سوی خود تغییر دهد. او از در خطر بودن صنایع نفت و گاز سخن گفت.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، بایدن در مناظره دوم در پاسخ به سوال دونالد ترامپ درباره اینکه چطور می‌خواهد صنایع نفت و گاز را تعطیل کند گفت که قصد جایگزنی این صنایع با انرژی های تجدیدپذیر را دارد. او به صورت کاملا سرراست گفت «من انرژی های تجدیدپذیر ار جایگزین انرژی های فسیلی خواهم کرد، بله».

او ادامه داد «صنایع نفت به شدت آلوده کننده است. این صنعت باید در طول زمان با انرژی های تجدیدپذیر جایگزین شود».

اما تحلیل گران معتقد هستند این پاسخ بایدن می تواند در این روزهای آخر به ضرر او تمام شود. در یک هفته آخر بایدن به دنبال آرای ایالت پنسیلوانیا بوده است. او با قول و قرارهایی که در باره عدم ممنوعیت فراکینگ در ایالات نفتی داده است به دنبال کسب آراست. او قول داده است که فراکینگ را فقط در اراضی فدرال ممنوع اعلام کند نه در همه میادین نفتی.

اما ترامپ به این برنامه بایدن حمله کرد.

او گفت: آنچه که بایدن می گوید این است که او صنعت نفت را از بین خواهد برد. آیا شما به فکر تگزاس هستید؟ به فکر پنسیلوانیا هستید؟ به فکر اوکلاهاما؟ اوهایو؟

ترامپ در تلاش است تا از خود تصویری رسم کند حامی صنایع نفت است. و در حالی که شیوع پاندمی کرونا تقاضا برای سوخت را کاهش داده است ترامپ در تلاش است تا درباره تلاش های خود برای شکستن توافق کاهش جهانی تولید نفت لاف زنی کند.

ترامپ می گوید «ما صنایع خود را حفظ کردیم».

ترامپ در تلاش است در سال 2020 هم همانند سال 2016 رفتار کند، هیلاری کلینتون گفته بود «ما می خواهیم معادن زغال سنگ و شرکت های زغال سنگ را کنار بگذاریم».

برنامه اقلیمی بایدن قصد دارد تا سال 2035 انتشار گازهای گلخانه ای را از بخش برق ایالات متحده به صفر برساند، این هدف مورد استقبال تولید کننده های برق بادی و خورشیدی و نیز انرژی هسته ای قرار گرفته است، این برنامه مجال کمی برای توسعه گاز طبیعی و نیروگاه های گاز سوز دارد، مگر اینکه برنامه های جذب و ذخیره سازی کربن را در دستور کار خود قرار دهند.

بعد از مناظره دوم، بایدن مجبور شده است تا کمی از موضع خود عقب بکشد و بگوید صنایع سوخت های فسیلی تا سال 2050 از بین نخواهند رفت و کارگران این صنعت شغل خود را از دست نخواهند داد.

برعکس او بر این تاکید کرد که برنامه اش مشاغل بیشتری ایجاد خواهد کرد.

اما هستند کسانی که از این گفته های بایدن حمایت کردند. فعالین محیط زیست حامیان نظرات بایدن هستند در باره سوخت های فسیلی. آنها می گویند درصورت پیروزی دموکرات ها به دنبال همکاری با کابیه بایدن درباره کنار گذاشتن سوخت های فسیلی هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن