سیل آلمان دومین فاجعه طبیعی پرهزینه جهان در سال ۲۰۲۱

با مجموع خسارتی بالغ بر ۴۶ میلیارد یورو، سیل تابستان گذشته در غرب آلمان، دومین بلای طبیعی پرهزینه در سال ۲۰۲۱ در جهان بود. سکوی نخست از آن طوفان آیداست که ماه اوت گذشته در آمریکا رخ داد.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، در گزارشی که از سوی شرکت صاحب نام بیمه «مونیخ ری» یا «میونیک ره» در آلمان منتشر شده آمده است، تغییرات اقلیمی احتمال بروز حوادثی مانند سیل تابستان گذشته در آلمان را بیشتر می‌کنند. این شرکت بیمه، از اندیشیدن تدابیر لازم و اجرای اقدامات ضروری در جهت مقاوم‌سازی آلمان دربرابر پیامدهای تغییرات اقلیمی به عنوان تکلیف و وظیفه‌ای برای یک نسل یاد کرده است.

بر پایه اطلاعات این شرکت بیمه، مجموع خسارت طوفان «آیدا» در ماه اوت سال ۲۰۲۱ در آمریکا، ۶۵ میلیارد دلار بوده است. این خسارت از هزینه سیل تابستان گذشته آلمان که در مجموع ضرر مالی بالغ بر ۴۶ میلیارد یورو را به وجود آورد، بیشتر بوده است.

بر پایه تحلیل میونیک ره، این فجایع بخشی از روند نگران‌کننده تخریب‌هایی به شمار می‌روند که در سراسر جهان رو به افزایش‌‌اند.

بر پایه این گزارش، توفان و سیل و دیگر فاجعه‌های طبیعی در سال گذشته خسارتی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد دلار در سراسر جهان بر جا گذاشتند.

این در حالی است که بر پایه اطلاعات منتشر شده، پوشش بیمه تنها شامل حال ۱۲۰ میلیارد از این مجموعه خسارت شده است.

گفتنی است که با وجود ابعاد گسترده بلایای طبیعی اما این شرکت بیمه اعلام کرده است، در سال ۲۰۲۱ نه تنها ضرر نکرده که سود هم داشته است. دلیل آن هم درآمد بالای ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها‌ عنوان شده است.

در تابستان سال ۲۰۲۱ باران‌های سیل‌آسا باعث جاری شدن سیلی ویرانگر در غرب آلمان شدند. بر اثر این سیل حدود ۱۹۰ تن جان خود را در این کشور از دست دادند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن