سینوپک به دنبال تسریع تولید انرژی هیدروژن

سینوپک چین اعلام کرده است که به دنبال تسریع تولید انرژی هیدروژن در این شرکت است.

به گزارش «انرژی امروز» از فایننشیال تایمز، این شرکت دولتی چینی با 13 میلیارد دلار سرمایه، هفته گذشته اعلام کرده است که به دنبال تکمیل زنجیره هیدروژن است. با این حال این شرکت جزئیات بیشتری از این تصمیم خود ارائه نکرده است.

تولید انرژی هیدروژن در یکی از بزرگ ترین پالایشگران جهان بعد از آن اتفاق افتاده است که چین تعهد داده است تا سال 2060 به کربن خنثی دست یابد. چین یک چهارم کل دی اکسید کربن دنیا را تولید می کند.

نیل بوردیج، تحلیلگر انرژی در برینستین می گوید: هیدروژن هم مانند انرژی خورشیدی، بادی و باتری ها یک تجارت انرژی سبز است که چین می خواهد در آن هم سرآمد شود.

او می گوید گذار انرژی در چین برای این کشور هزینه ای معدل 6.5 تریلیون دلار در بر خواهد داشت. بنابراین چین باید به دنبال سرمایه گذاری شرکت هایی چون سینوپک باشد.

درآمد خالص سینوپک در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به 6.92 میلیارد دلار رسید.

تمرکز سینوپک بر تولید انرژی به دنبال فشار دولت چین برای کاهش واردات نفت و دیگر منابع انرژی اعلام شده است. رهایی از وابستگی به واردات انرژی در برنامه 5 ساله جدید کشور مشخص شده است.

در ماه سپتامبر امسال واردات نفت چین جهشی 18 درصدی داشت.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن