شرکت های آلاینده از اهداف اقلیمی عقب افتاده اند

41 شرکت از 250 شرکت بزرگ آلوده کننده و انتشار دهنده گازهای گلخانه ای، یعنی 16 درصد کل، هنوز مشغول ارزیابی انتشارات خود هستند و هدفی برای هیچ سالی تعیین نکرده اند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، دانشمندان علوم اقلیمی می گویند برای رسیدن به اهداف توافق اقلیمی پاریس تا نیمه های این قرن و جلوگیری از گرم شدن فاجعه بار کره زمین، باید تا سال 2030 دست کم 45 درصد از انتشارات گازهای گلخانه ای را کاهش داد.

با این حال داده های مرکز تحلیل اقلیمی علائم می گوید که 41 شرکت از 250 شرکت بزرگ آلوده کننده و انتشار دهنده گازهای گلخانه ای، یعنی 16 درصد کل، هنوز مشغول ارزیابی انتشارات خود هستند و هدفی برای هیچ سالی تعیین نکرده اند.

و از آنجایی که اکثر این 250 شرکت بزرگ، در واقع 11 درصد آنها، اهداف خود را برای سال 2050 تنظیم کرده اند، اهداف کوتاه مدت برای کاهش انتشارات تا سال 2030 کنار گذاشته شده است.

این 250 شرکت مجموعا بیش از یک سوم انتشارات جهانی را از آن خود کرده اند.

هفته گذشته سران گروه هفت بر این تاکید داشتند که شرکت ها را مجبور کننده تا برنامه های مربوط به کاهش انتشارات را اجرا کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن