شستشوی پست‌های برق جنوب خوزستان با هدف مقابله با آلودگی هوا

مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از شستشوی تمامی پست‌های برق این ناحیه برای جلوگیری از بروز حادثه ناشی از تاثیرات ریزگردها و رطوبت بر روی شبکه خبر داد.
به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، “رضا جعفری” بیان کرد: پست‌های برق ناحیه جنوب (آبادان، خرمشهر، شادگان، اروند، دارخوین، چوئبده و…) باتوجه به وقوع ریزگرد و آلودگی صنعتی منطقه و رطوبت بالا، به طور منظم شستشو می‌شوند تا از وقوع حوادث ناخواسته در شبکه جلوگیری گردد.
وی با بیان اینکه باتوجه به میزان آلودگی موجود در منطقه ممکن است شستشوی بعضی از پست‌های برق در سال به بیش از ۵ بار برسد، تصریح کرد: به صورت عادی تمامی پست‌های ناحیه جنوب در سال ۲ بار شستشو می‌شوند.
مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه تعدادی از پست های ناحیه دارای پوشش RTV (پوشش عایقی) بوده و در مقابل آلودگی مقاوم‌سازی شده‌اند، افزود: در حال حاضر باتوجه به آغاز فصل مه و رطوبت و امکان وقوع گرد و غبار، برای حفظ پایداری شبکه سایر پست های‌ باقیمانده در ناحیه شستشو شده است.
جعفری اضافه کرد: شستشوی تجهیزات پست‌های برق کمک خواهد کرد در صورت وقوع گرد و غبار و رطوبت، تجهیزات دچار اشکال و از مدار خارج نشوند.
به گفته وی در کنار افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی شبکه موجود، شستشوی منظم تجهیزات دیگر اقدامی است که باید در شبکه برق خوزستان باتوجه به شرایط نامساعد جوی انجام شود.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن