شلمبرژه هم انرژی تجدیدپذیر تولید می کند

امضای توافقنامه تولید انرژی ژئوترمال در شلمبرژه

یکی از زیرمجموعه های شرکت شلمبرژه، به نام Schlumberger New Energy، با شرکت انرژی حرارتی برای توسعه یک نیروگاه حرارتی قرارداد امضا کردند.

به گزارش «انرژی امروز» شرکت ها و غول های نفت و گاز دنیا بیش از گذشته به فکر تولید انرژی های تجدیدپذیر هستند. آنها به این نتیجه می‌رسند که انرژی های فسیلی دیگر آینده چندان درخشانی نخواهند داشت. بعد از خبرهای متعدد از پروژه های انرژی بریتیش پترولیوم، اکسون موبیل، توتال و… حالا خبر می رسد که شلمبرژه در تولید برق از انرژی ژئوترمال سرمایه گذاری کرده است.

شرکت Schlumberger New Energy یک زیرمجموعه جدید تجاری از شرکت شلمبرژه است که اخیرا با شرکت Thermal Energy Partners (TEP) قرارداد همکاری در بخش انرژی ژئوترمال امضا کرده است.

آنطور که اشکون بلانی، معاون شرکت Schlumberger New Energy می‌گوید این شرکت با استفاده از تجربیات TEP در توسعه پروژه های ژئوترمال، و تشکیل STEP Energy خواهد توانست 100 مگاوات ظرفیت انرژی ژئوترمال راه اندازی کند.

STEP Energy علاوه بر این که راه جدیدی به سوی توسعه انرژی ژئوترمال در شلمبرژه خواهد بود، باعث جذب سرمایه های مالی مختلف هم خواهد شد.

شرکت جدید ابتدا واحد 10مگاواتی برق Nevis Geothermal در جزیره کارائیب را راه اندازی خواهد کرد . این واحد به عنوان یک نیروگاه 100 درصد کربن صفر شناخته خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن