شل: آمریکا سالانه با افزایش ۲۴میلیون تنی، پیشرو رشد صادرات ال‌ان‌جی است

شرکت بریتانیایی شل در گزارشی در مورد چشم انداز سالانه بازار LNG اعلام کرد که ایالات متحده در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع (LNG) جهان در سال ۲۰۲۲ است.

به گزارش راشاتودی، صادرات LNG در سال ۲۰۲۱ با وجود تعدادی توقف غیرمنتظره که باعث کاهش تحویل LNG شد، تقریبا روند  فزاینده داشت. شل در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد: ایالات متحده با افزایش ۲۴ میلیون تنی سالانه، پیشرو در رشد صادرات است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ به بزرگترین صادرکننده LNG جهان تبدیل شود.

در پایان سال ۲۰۲۱، ایالات متحده پس از استرالیا و قطر، در رتبه سوم در صادرات جهانی LNG قرار گرفت.

به گفته شل؛ آمریکا برای رشد صادرات LNG باید از دو کشور چین و کره جنوبی تشکر کند که هر دو تقاضای خود برای LNG را در سال گذشته  افزایش دادند. پکن در تلاش برای تغییر منابع به انرژی پاک‌تر، واردات LNG خود را با ۱۲ میلیون تن افزایش به ۷۹ میلیون تن رساند و با دور زدن ژاپن به بزرگترین واردکننده LNG در جهان تبدیل شد.

در طول سال ۲۰۲۱، خریداران چینی LNG قراردادهای بلندمدتی برای بیش از ۲۰ میلیون تن در سال امضا کردند که نشان دهنده نقش مستمر LNG در سوئیچینگ زغال سنگ به گاز در تامین انرژی بخش‌های کلیدی و کمک به تحقق هدف کربن ‌زدایی تا سال ۲۰۶۰ بود.

LNG همچنین نقش خود را به عنوان یک حامل انرژی پشتیبان  در تولید برق استد. به عنوان مثال، برزیل واردات LNG خود را در سال گذشته در میان خشکسالی‌های مداوم سه برابر کرد که منجر به کاهش تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی شده بود.

به طور کلی، شل آینده روشنی را برای LNG ترسیم و بیان می‌کند که « انتظار می‌رود تقاضای جهانی LNG تا سال ۲۰۴۰ با افزایش ۹۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱، از ۷۰۰ میلیون تن در سال عبور کند. همچنین انتظار می‌رود آسیا به عنوان مصرف کننده اصلی ظاهر شود، چون ال ان جی جایگزین منابع انرژی با انتشار بیشتر کربن می‌شود و به رفع نگرانی‌ها در مورد کیفیت هوا و کمک به پیشرفت به سمت اهداف انتشار کربن کمک می‌کند.»

وائل ساوان، رئیس بخش انرژی‌های تجدیدپذیر شل، معتقد است؛ در حالی که کشورها سیستم‌های انرژی با کربن کمتر را توسعه و اهداف انتشار خالص صفر را دنبال می‌کنند، تمرکز بر اشکال پاک‌تر گاز و اقدامات کربن زدایی به LNG کمک می‌کند تا یک منبع انرژی قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر برای دهه‌های آینده باقی بماند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن