شورون مالک یکی از بزرگترین اکتشافات گازی دنیا در اسرائیل می شود

تصویب فروش 4.1 میلیارد دلاری فروش نوبل انرژی به شورون

نوبل انرژی در آبهای اسرائیل یکی از بزرگ ترین اکتشافات گازی دنیا را در یک دهه گذشته را داشت که با فروش نوبل به شورون، شورون مالک این دارایی ها شد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، سهامداران نوبل انرژی با فروش 4.1 میلیارد دلاری این شرکت نفتی به غول نفتی شورون موافقت کردند.

سهامداران نوبل انرژی روز جمعه با قرارداد فروش این شرکت نفتی به غول تولید کننده نفت و گاز شورون موافقت کردند. به این ترتیب شرکت شورون تبدیل می شود به دومین شرکت بزرگ تولید کننده نفت شیل ایالات متحده و دارایی های خارجی بخش گاز طبیعی شورون را هم افزایش می یابد. آن هم در زمانه ای که بازار گاز طبیعی رو به رشد است.

به غیر از 8 میلیارد بدهی نوبل انرژی، کل ارزش قرارداد فروش نوبل انرژی به شورون برابر با 4.1 میلیارد دلار است و این قرارداد فروش به عنوان اولین قرارداد بزرگ فروش یک شرکت نفتی بعد از شویع کرونا ویروس و کاهش تقاضای سوخت است.

بنابر اعلام ریستاد انرژی، با فروش نوبل انرژی به شورون ارزش دارایی های نفت شیل شورون افزایش یافته و این شرکت را به دومین تولید کننده نفت شیل ایالات متحده بعد از EOG رسورسز قرار می دهد.

از سویی شورون می تواند یک میلیارد فوت مکعب منابع گازی خود را افزایش دهد.

نوبل انرژی در آبهای اسرائیل یکی از بزرگ ترین اکتشافات گازی دنیا را در یک دهه گذشته داشت و از سال گذشته تولید تجاری آن آغاز شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن