شکسته شدن ركورد توليد نيروگاه‌های مولد مقياس كوچك

نيروگاه‌های مقياس كوچك، بيش از 2 درصد برق كشور را تأمين می‌کند

براي اولين بار در تاريخ صنعت برق، ركورد توليد نيروگاه‌هاي مولد مقياس كوچك حرارتی به بيش از 1000 مگاوات رسيد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، احسان ذبيح زاده مجری نيروگاه‌های توليد پراكنده توانير با بیان اینکه در سال گذشته توليد نيروگاه‌های مقياس كوچك، بيش از 2 درصد برق كشور را تأمين و كمك خوبی به گذر از پيك تابستان و شرايط دشوار زمستان در سال 99 داشت، گفت: از ابتدای سال جاری اين نيروگاه‌ها بيش از 1700 گيگاوات ساعت انرژی توليد كرده‌اند كه رشد 9.5 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گفته وی، با ادامه روند توسعه و احداث اين نيروگاه‌ها، پيش‌بينی می‌شود نسبت توليد به ظرفيت فعال اين نيروگاه‌ها در تابستان جاری به 65 درصد افزايش يابد.

مجری نيروگاه‌های توليد پراكنده توانير در خصوص مزيت اين نيروگاه‌ها نيز اظهار داشت: اين نيروگاه‌ها با دارا بودن راندمان بالاتر از ميانگين راندمان نيروگاه‌های حرارتی شبكه و نزديك بودن به محل مصرف علاوه بر تامين برق، مزايایی از جمله كاهش تلفات و بهبود كيفيت توان را دارند.

ذبيح زاده يادآور شد: با توجه به ظرفيت‌های جديد در دست احداث در سال جاری، پيش‌بينی شده كه سهم انرژی توليدی نيروگاه‌های مولد مقياس كوچك به 2.5 درصد از مجموع توليد نيروگاهی كشور برسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن