صادرات 4 میلیون تن اوره در سال گذشته

صنعت پتروشیمی که از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه به مرز یکصد میلیون تن ظرفیت نصب تولید نزدیک شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا؛ یکی از راهبردهای اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی توسعه بازارهای هدف صادراتی محصولات پتروشیمی با تمرکز بر ظرفیت کشورهای همسایه و همسو  است. در این مسیر، یکی از محصولات مهم صادراتی صنعت پتروشیمی کشور، اوره کشاورزی است.

قبل از دهه 90 شمسی، کشور در این محصول نیازمند واردات بود که با بهره برداری از شرکت پتروشیمی پردیس، صنعت پتروشیمی در این محصول به خودکفایی رسید.

در حال حاضر ایران، به یکی از صادر کنندگان این محصول در بازارهای جهان تبدیل شده است، بطوریکه مجموع تولید کوره صنعت پتروشیمی در سال گذشته 7 میلیون تن بوده است که از میزان، 4 میلیون تن صادر شده است.

وضعیت تقاضای کود اوره در جهان به دلیل تشدید تنش ها و جنگ میان روسیه و اکراین رو به فزونی گذاشته است و کشورهای متعددی در جهت تامین اوره مورد نیاز خود با شرکت ملی صنایع پتروشیمی وارد مذاکره و گفتگو شده اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن