صدرو مجوز حفاری نفت و گاز در مناطق حفاظت شده آنگولا

قانون گذاران آنگولا ممنوعیت حفاری نفت و گاز در مناطق حفاظت شده این کشور را لغو کردند.

به گزارش «انرژی امروز» آنگولا در مناطقی مانند حوزه کاسانجه و حوزه حیات وحش رودخانه اوکاوانگو مجوز حفاری نفت و گاز صادر کرده است. این مناطق جزو مناطق حفاظت شده این کشور به حساب می آیند.

وزیر منابع معدنی آنگولا می گوید انتظار می رود که این مجوزها 5 درصد از مناطق حفاظت شده را در بر بگیرد و حفاری ها فقط در 3 درصد از این مناطق رخ خواهد داد.

دیامانتینو آزودو می گوید: کاری که ما انجام می دهیم بی سابقه نیست. او از کشورهایی مثل ایالات متحده، نروژ و گابن نام می برد که چنین حفاری هایی را در مناطق حفاظت شده انجام داده اند.

او می گوید درآمدهای نفتی جوامع محلی را منتفع خواهد کرد و از این راه مناطق حفاظت شده هم سود خواهند برد.

با این حال فعالین محیط زیست می گویند این اقدام آنگولا نقض آشکار قوانین بین المللی است چون این کشور برای حفاظت از این مناطق سالانه مبالغ بسیاری پول از جوامع بین المللی دریافت می کند.

آنگولا می گوید بر تعهد خود برای حفظ محیط زیست مناطق حفاظت شده پایبند است.

پیش از این آژانس ملی نفت، گاز و بیوسوخت آنگولا مجوزهای محدودی برای بررسی و مطالعه اثرات محیط زیستی این حفاری را صادر کرده بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن