صدور هشدار قرمز در مورد بارش‌ها در سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های امروز و فردا در سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان در حد هشدار قرمز است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور دباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور طی امروز دوشنبه و روزهای آتی، گفت: امروز در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده را داریم. در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب شرق فارس، رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی را داریم.

وی افزود: از امروز تا روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در جنوب شرق و جنوب کشورمان است و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس وجود دارد. ضمن اینکه برای روزهای پنجشنبه و جمعه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از شرق، مرکز و جنوب غرب هم این بارش‌ها را خواهیم داشت.

گودرزی اضافه کرد: برای امروز بارش‌ها در سیستان و بلوچستان و نیز جنوب کرمان و هرمزگان در حد هشدار قرمز است و فردا هم این شرایط را برای این مناطق داریم و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه استان فارس هم به این استان‌ها اضافه می‌شود که بارش‌هایش در حد هشدار قرمز است و هموطنانمان باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز همچنین در برخی از مناطق غرب، جنوب غرب و برخی از نقاط استان‌هایی مانند سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، شمال اصفهان و شرق یزد، وزش باد شدید و گرد و خاک را داریم که موجب افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می‌شود.

وی با بیان اینکه دریای جنوب هم برای امروز و چند روز آینده مواج و متلاطم است، درباره وضعیت جوی تهران در روز جاری هم عنوان کرد: تهران هم برای امروز و بعد از ظهر باد و گرد و خاک را دارد و بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن