صرفه جویی 51 میلیون لیتری در سوخت مایع با گازرسانی به 467 صنعت

اجرای بیش از 2275 کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع در کرمان

شرکت گاز استان کرمان طی سال 1398 با اجرای بیش از 2275 کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع که از زمان تاسیس این شرکت تاکنون بی سابقه بوده، رتبه دوم کشوری را بین شرکت‌های گاز استانی در لوله‌گذاری اخذ کرده که نسبت به سال‌های 96 و 97 ارتقای سه پله ای داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان با بیان این مطلب اظهار کرد: مسئله محرومیت و محرومیت زدایی از نواحی شهری و روستایی به عنوان مقدمه دستیابی به توسعه پایدار از مسائل مهم و مطرح در استان و کشور بوده، به طوری که رفع محرومیت و توسعه مناطق محروم از اولویت های اصلی است.

منوچهر فلاح، گازرسانی بی سابقه به 467 صنعت در سال 98 را که باعث صرفه جویی 51 میلیون لیتر، معادل ۴۰ درصد سهمیه سوخت مایع استان شده است را گامی مهم در راستای جلوگیری از معضل قاچاق سوخت برشمرد.

وی تعداد شهرهای بهره مند از گازطبیعی را 56 و تعداد روستاهای دارای این نعمت طبیعی را 1281 مورد عنوان کرد و ادامه داد: با اقدامات زیربنایی و برنامه ریزی های که انجام شده، گازرسانی به 2047 روستای حائز شرایط باقیمانده استان در دست اجرا، طراحی و انتخاب پیمانکار است و همچنین گازرسانی به 15 شهر باقیمانده در دست اجرا و طراحی قرار دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان در پایان، نوید بهره مندی 10 شهر و 148 روستا را از نعمت گاز طبیعی در سال 1399 که به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جهش تولید نامگذاری شده است داد و تصریح کرد: با اجرای این مهم ان شاا… در پایان سال 99، درصد خانوار تحت پوشش کل استان کرمان از 75 درصد به 82 درصد ارتقا خواهد یافت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن