صنایع جهانی نفت برای اجتناب از بحران به 500 میلیارددلار نیاز دارد

موسسه خدمات سرمایه گذاری مودیز می گوید صنایع نفت برای اینکه بتواند از بحران های عرضه در آینده جلوگیری کند باید 500 میلیارد دلار در این صنعت سرمایه گذاری کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، مودیز در گزارش جدید خود می نویسد که اکتشاف‌گران نفتی باید بودجه های حفاری خود را تا 54 درصد افزایش دهند تا به نیم تریلیون دلار برساند تا بتوانند بر بحران های انرژی در چند سال آینده پیش دستی کنند.

سال گذشته تقاضا در بخش و نفت و گاز به دلیل شیوع کرونا به شدت کاهش یافت و از این رو سرمایه گذاری ها هم در این بخش با کاهش رو به رو بود. بنابراین امسال و با افزایش تقاضای جهانی نفت و گاز این صنعت نتوانسته به درستی پاسخگوی نیاز جهانی باشد.

این درحالی است که قیمت شاخص جهانی نفت بیش از 50 درصد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت بیش از 120 درصد افزایش یافته است. مودی در گزارش خود نوشته است حفاران نفت و گاز انتظار داشتند قیمت نفت تنها 8 درصد افزایش یابد.

سجاد عالم، تحلیلگر مودی در این گزارش نوشته است که آنچه که این شرکت ها حالا می توانند به بازار تزریق کنند بسیار کم است و از این رو کشورهای آسیایی و اروپایی که با مشکل کمبود سوخت در زمستان مواجه هستند مشکلات بیشتری خواهند داشت.

مودیز می نویسد این صنعت باید میزان سرمایه گذاری خود را به طور قابل توجهی بیشتر کند به ویژه که تقاضای جهانی نفت و گاز در پساپاندمی تا سال 2025 با افزایش همراه خواهد بود.

بر اساس گزارش این موسسه تحلیلی و بر پایه تخمین های آژانس بین المللی انرژی انتظار می رود امسال شرکت های نفت و گاز 352 میلیارد دلار در حفاری و فعالیت های مرتبط با آن سرمایه گذاری کنند.

اگر این شرکت ها بتوانند به رقم سرمایه گذاری توصیه شده 542 میلیارد دلار برسند در این صورت این میزان سرمایه گذاری از سال 2015 تا کنون بیشترین مقدار خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن