صنایع گاز طبیعی آمریکا در حال خاموشی هستند

رکود گاز شیل با کووید 19

این روزها بهترین روزهای صنایع گاز طبیعی نیست. تقاضا کم شده، قیمت ها کاهش یافته و ویورس کرونا شرکت ها را مجبور به تعطیلی، کاهش کارمند و مختصرتر کردن عملیات ها کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Observer Reporter؛  بوشمن، تحلیل گر درآمدها در اداره مستقل درآمدهای ایالتی، که روندهای تولید گاز طبیعی را مطالعه می کند در سومین دوره از وبینار واشینگتن و جفرسون، در روز سه شنبه می گوید: ما پیش بینی می کنیم که در سال 2020 شاهد کاهش شدید پرداخت دستمزدها این بخش باشیم.

در این وبینار که با عنوان «کووید 19 و رکود اقتصادی در توسعه گاز شیل در غرب پنسیلوانیا» برگزار شد، اعلام شد امسال به طور کلی 149.9 میلیون دلار دستمزد این بخش دچار مشکل خواهد شد. به این معنی که 27 درصد کاهش یا به عبارت دیگر 53.4 میلیون دلار کاهش نسبت به 200.3 میلیون دلار سال 2019 را شاهد خواهیم بود.

سال گذشته این رقم با کاهش 20 درصدی نسبت به 251.8 میلیون دلار سال 2018 همراه بود.

کاهش قیمت گاز طبیعی متهم اصلی این کاهش پرداخت هاست. در ایالات متحده قیمت گاز در داخل کشور به کمترین حد خود در یک دهه گذشته رسیده است. متوسط قیمت گاز طبیعی در این کشور در سال 2019 برابر با 2.63 دلار در هر واحد حرارتی بریتانیا بود، یعنی 15 درصد کمتر از سال قبل.

شاخص قیمت بازار معاملات سلف و درجای گاز طبیعی NYMEX در انتهای ماه جولای به 1.79 دلار می رسد. بوشمن می گوید با این حساب امسال قیمت گاز به 2.25 دلار نخواهد رسید.

او کووید 19 را عامل اصلی این افت قیمت می داند.

چاه های جدید گاز یک پارامتر مالی اصلی هستند. تولید کننده دستمزدهای بیشتری برای چاه های جدیدتر پرداخت می کنند اما برای چهارمین ماه متوالی تعداد چاه های جدید حفر شده گاز در حال کاهش است. از ماه ژانویه، فقط 270 چاه جدید در پنسیلوانیا حفر شد، با 26 درصد کاهش.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن