صندوق بین المللی پول: کشورهای ثروتمند از فقرا حمایت کنند

صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که 60 درصد فقیرترین کشورهای دنیا را خطر بدهی‌ها تهدید می کند و این میزان نسبت به سال 2015 دو برابر شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از راشا تودی، کریستالینا جورجیِوا، رییس صندول بین المللی پول می گوید: کشورهای با درآمد پایین به شدت با پرداخت بدهی های خود مشکل دارند. این درحالی است که زمان ابتکار تعلیق بدهی که کشورهای گروه 20 راه انداخته بودند به زودی و در انتهای سال جاری تمام می شود و نرخ بهره هم در حال افزایش است.

رییس صندوق بین المللی پول ادامه داد: ما می بینیم که در بسیاری از کشورها اقتصادها در حال فروپاشی است مگر اینکه بستانکاران گروه 20 موافقت کنند که بدهی‌ها را دوباره بررسی کنند و پرداخت بدهی ها را عقب بیندازند.

مقامات IMF خواستار اقدامات سریع تر برای سازمان دهی مجدد وام ها و کمک به کشورهای فقیر شدند.

صندوق بین المللی پول

آنها از کشورها خواسته اند تا برای ایجاد اطمینان چهارچوبی و نقشه راهی تهیه کنند تا مشخص شوند چطور می خواهند به کشورهای کمک کنند که با افزایش بدهی ها آسیب پذیرتر می شوند.

بر اساس برنامه های قبلی کشورهای گروه 20، بیش از 130 میلیارد دلار برای کمک به کشورهای فقیر در نظر گرفته شده بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن