ضرر 667 میلیون دلاری سیتگو از کاهش تقاضای نفت

سیتگو پترولیوم، هشتمین پالایشگر بزرگ نفت آمریکا، از ضرر 667 میلیون دلاری خود به دلیل کاهش تقاضای سوخت در سال 2020 خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، مهمترین شرکت های پالایشگر نفت ایالات متحده از ضرر بزرگ در سال 2020 می گویند و از سویی چهار پالایشگاه هم به دلیل کاهش تقاضای سوخت و فروش محصولات خود به دلیل قرنطینه های کووید 19 مجبور به تعطیلی تاسیسات خود شدند.

متوسط مصرف بنزین در ایالات متحده 13 درصد کاهش داشت و قیمت بنزین و دیزل به کمترین میزان خود در چهار سال گذشته رسید.

سیتگو، که بازوی پالایشی ایالات متحده در شرکت دولتی نفت ونزوئلا، PDVSA پدوسا، است در سال 2019 و به دنبال تحریم های شدید ایالات متحده بر صنعت نفت ونزوئلا از این کشور جدا شد.

ونزوئلا منبع اصلی تامین نفت خام این شرکت و مشتری اصلی محصولات سیتگو بود.

مدیر اجرایی سیتگو کرونا و طوفان در ایالات متحده را یکی از عوامل تاثیرگذار بر سودآوری شرکت دانسته و از ضرر 667 میلیون دلاری این شرکت خبر می دهد.

بر اساس آمار در سال 2019 سیتگو سودی برابر با 246 میلیون دلار به دست آورده بود.

در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی ضرر مالی این شرکت به 255 میلیون دلار رسید درحالی که در سال قبل از آن فقط 24 میلیون دلار ضرر ثبت شده بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن