ضرورت كاهش قيمت تمام شده برق با بهره‌گيری از ابزارهای نوين

كنفرانس منطقه‌ای از سال 91 تاكنون در حال برگزاری است

معاون هماهنگی توزيع توانير، بر كاهش قيمت تمام شده برق از طريق بهره‌گيری از ابزارهای نوين و هوشمندسازی شبكه‌های برق تاكيد كرد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، غلامعلی رخشانی مهر امروز دوشنبه در مراسم افتتاحيه هشتمين كنفرانس منطقه‌ای سيرد که با حضور معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی برگزار شد، گفت: مشكل مديريت انرژی، موضوعی مختص ايران نيست و تمام جهان درگير آن است كه برای حل آن نيازمند كمك متخصصان و محققان دانشگاهی هستيم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد برق خاطرنشان كرد: نيازمند تلاش برای كاهش قيمت تمام شده برق هستيم تا از اين طريق فاصله ميان نرخ فروش برق به مشتركان و قيمت تمام شده را كاهش دهيم.

رخشانی مهر مهمترين ابزاردستيابی به اين هدف را هوشمندسازی صنعت برق دانست و افزود: بهره گيری از اين ابزار می‌تواند باعث كاهش قيمت تمام شده برق شود چرا كه برخی از هزينه‌های صنعت برق را كاهش می‌دهد.

معاون هماهنگی توزيع توانير همچنين به موضوع قبض سبز اشاره كرد و گفت: اين طرح كه از سال گذشته اجرایی شده است، فرصت‌های كسب و كار جديدی را فراهم و مقداری از هزينه‌ها را كاهش داد.

رخشانی مهر اظهار كرد: با توجه به نياز به توجه بيشتر به بخش مصرف، در حال بسترسازی‌های مناسبی براي ايجاد ارتباط دوسويه با مشتركان هستيم.

وی همچنين در خصوص كنفرانس منطقه‌ای سيرد گفت: اين كنفرانس از سال 91 تاكنون در حال برگزاری است كه در دوره جاری آن با استقبال بسيار خوبی كه صورت گرفت، 675 مقاله به دبيرخانه كنفرانس ارائه شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن