طراحی یک توربین بادی در ژاپن برای مهار انرژی گردبادها

یک استارت آپ ژاپنی توانسته است نوعی توربین بادی طراحی کند که انرژی گردبادها را هم به زیر تسلط خود درآورد!

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، درحالی که دولت‌ها به دنبال این هستند که میزان برق تولیدی از انرژی های تجدیدپذیر را بیشتر کنند و انتشارات کربن را کاهش دهند، هستند مناطقی که برای تولید انرژی های تجدیدپذیری چون انرژی بادی و خورشیدی مناسب به نظر نمی‌آیند.

حالا یک استارت آپ ژاپنی به نام Challenergy توانسته است توربینی طراحی کند که در شرایط رخ داد گردباد هم کار می کند این درحالی است که توربین های معمولی در شرایط گردباد کلا خاموش می شوند.

در ژاپن رشد انرژی های تجدیدپذیر از نوع خورشیدی بالاست اما در مورد انرژی باد، فقط در سال های اخیر است که دولت سرمایه گذاری هایی را برای توسعه این نوع انرژی انجام داده است.

ژاپن کشوری است که سالانه به طور متوسط شاهد رخ داد 26 گردباد و طوفان است. و هواشناس ها می گویند به دلیل تغییرات اقلیم این روند در حال افزایشی شدن است.

بنابراین توسعه دهندگان انرژی های بادی کار سختی در پیش رو دارند.

طراحی یک توربین بادی در ژاپن برای مهار انرژی گردبادها

حالا گردانندگان این استارت آپ امیدوار هستند با تولید نسل جدید توربین های بادی، طوفان ها و گردبادهای این کشور به عنوان منبع تولید انرژی و نه عاملی رخ داد فجایع شناخته شوند.

توربین متداول بادی ملخ های تیغه مانند بزرگی دارند که در مقابل طوفان ها و گردبادها آسیب پذیر هستند. اما توربین جدید ساخته شده توسط این استارت آپ با نام Magnus Vertical Axis Wind Turbine بر محوری افقی و در جهت باد می چرخند تا انرژی باد را به طور مستقیم دریافت کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن