طرح سپهتن تنها راه درک عملکرد واقعی ناوگان حمل و نقل
مسئول ارتباط با مشتریان سامانه هوشمند سوخت با تأکید بر اینکه برای دستیابی به عملکرد واقعی ناوگان وجود سامانه سپهتن الزامی است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ طرح پیماش بر اساس مصوبه هیئت وزیران اجرایی شد و از آن زمان تاکنون تخصیص سوخت تنها براساس اسناد حمل انجام میشود و هیچ دادهای از سامانه سپهتن وجود ندارد.
به گزارش «انرژی امروز» از شانا، ابوذر یوسفی روز دوشنبه، یکم بهمن در گفتوگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه سامانه سپهتن بر اساس مصوبه شورای اقتصاد از سال ۹۸ ابلاغ شده است، اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است، گفت: سال ۱۳۹۳ طرح پیماش بر اساس مصوبه هیئت وزیران ایجاد و اجرایی شد و از آن زمان تاکنون تخصیص سوخت تنها براساس اسناد حمل انجام میشود و هیچگونه دادهای از سامانه سپهتن وجود ندارد.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از مصرف فرآورده در حوزه حملونقل اتفاق میافتد، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد نفتگاز تولیدی کشور در بخش حملونقل مصرف میشود و شاهد صدور اسناد حمل صوری در حوزه درونشهری و برونشهری و قاچاق فرآورده هستیم.
مسئول ارتباط با مشتریان سامانه هوشمند سوخت با تأکید بر اینکه برای دستیابی به عملکرد واقعی ناوگان وجود سامانه سپهتن الزامی است، اظهار کرد: متأسفانه تاکنون این طرح اجرایی نشده است، همچنین در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز سازمان راهداری مکلف بوده تا ۵۰ درصد از ناوگان باری و بیش از ۱۰۰ درصد ناوگان مسافری را به سامانه سپهتن مجهز کند و دادهها را در اختیار شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی قرار دهد که تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.